Teknik bakar lemak pantas

Saturday 8 February 2014

Tak Perlu Buat Banyak Untuk Kurus, Cukup 5 Teknik Sahaja

5 Tip Berkesan Bakar Lemak

teknik kurangkan berat badan pantas
Nak kuruskan badan kadang-kadang memang menajdikan anda kecewa bila tak berjaya. Anda akan mengalami bermacam-macam cabaran dan dugaan untuk mencapai berat badan yang anda impikan. Kalau sekarang dalam proses kuruskan badan, ada beberapa tip bakar lemak pantas untuk anda amalkan untuk mencapai bentuk badan idaman anda.

A) Tambah makanan berserat pada diet anda.

Sistem pemakanan anda yang tidak teratur boleh menyebabkan berat badan anda bertambah.Walaubagaimanapun penyelesaiannya agak mudah. Anda hanya perlu tingkatkan jumalah serat dalam amalan diet anda. Ini akan membuatkan sistem pencernaan anda bekerja dengan berkesan.

Apa sebenarnya pemakanan berserat?

Ia adalah makanan seperti bijirin, buah-buahan , sayur-sayuran, lemak sihat dan protin tanpa lemak. Biasanya kalau mengambil makanan serat akan membuatkan anda tidak kenyang. Tak perlu risau. Anda hanya perlu ganti sahaja, dan jika anda teringin nak makan gula-gula atau coklat, anda boleh ganti dengan buah-buahan. Kalau anda suka dengan bijirin manis pada waktu pagi, anda boleh gantikan dengan oat meal.

B) Gantikan karbohidrat dengan bayam

Kalau nak gantikan karbohidrat dalam amalan diet anda, tak perlu risau, makan bayam sahaja dah okay. Sebenarnya ada dua jenis karbohidrat. Pertama karbohidrat mudah, kedua karbohidarat komplek. Karbohidrat mudah boleh meningkatkan selera makanan anda. Susah lah nak jaga amalan diet anda. Manakala karbohidrat komplek pulak mengawal selera anda. jadi senang untuk anda mengawal aktivit diet anda.

C) Makan Vitamin

Memang susah juga nak percaya vitamin sebenarnya memainkan peranan penting juga untuk bakar lemak anda dengan pantas berkesan untuk kuruskan badan anda. Vitamin C adalah yang terbaik untuk bantu anda dalam proses membakar lemak dengan pantas.

Vitamin D pula boleh memabntu anda meningkatkan kadar bakar lemak sehingga 50%, manakala Vitamin A dan B memainkan peranan penting untuk mengawal tahap tekanan dalam keadaan seimbang. Dengan kata lain kalau tekanan anda tinggi badan anda secara autmotik akan pergi ke mod menyimpan lepak. Sudah semestinya anda tidak mahukan?

Tak perlu banyak vitamin, makan multivitamin dah cukup.

D) Minum teh hijau.

Ini yamg paling suka. Anda mesti suka juga. Kalau nak minum teh, minumlah teh hijau. Teh hijau kadar antioksida nya tinggi, sekaligus meningkatkan kadar metabolisme anda. Ini akan memudahkan badan anda untuk membakar kalori tambahan.

E) Minum kafein pada masa yang sesuai.

Selain dari teh hijau, minum kafein setiap hari boleh juga membantu membakar lemak anda dengan meingkatkan kadar metabolisme anda. Pengambilan kafein sebelum membuat ativiti senaman boleh membantu anda membakar kalori tambahan.

Cuba mengambil kafein 30 min sebelum membuat senaman. Ianya akan membantu anda fokus dalam semasa anda membuat aktivit senaman dan ini akan membantu anda mencapai impian anda untuk kuruskan badan serta mempunyai badan yang diimpikan.

Apa yang penting adalah anda sihat.

Untuk mendapat panduan lanjut anda bolehlah mempelajari teknik-teknik bakar lemak berkesan dan dan pantas di --->> Bakar Lemak Anda Dengan Pantas

No comments:

Post a Comment