Teknik bakar lemak pantas

Saturday 10 January 2015

Rasulullah Ajar Kunyah 40 Kali Sebab Nak Suruh Anda Kurus

Sunnah Rasulullah Kunyah 40 Kali Boleh Kuruskan Badan?

Teknik bakar lemak pantas
Makan gelojoh
Anda mungkin pernah dengar Rasulullah ajar supaya kita makan dengan tertib dan perlahan kunyah makanan sekurangnya 40 kali sebelum telan betul? Apakah fadhilat di sebalik sunnah ini? Sunnah Rasulullah banyak mengajar kita untuk kebaikan kita sebenarnya. Cuma kita kita kadang-kadang tak sedar. Oleh itu sedikit perkongsian dari saya ini semoga dapat anda dan saya amalkan untuk mendapat manafaat dan pahala. Secara langsung dapat menjadikan anda sihat dan kurus.

Jom kita tengok apa fadhilatnya :

Apabila anda mengunyah perlahan-lahan seperti yang diajar oleh Rasulullah, sebenarnya adalah untuk memudahkan otak anda mengesan samada perut anda dah penuh atau belum. Dengan kata lain anda dah kenyang atau belum. Kalau anda makan dengan gelojoh atau tak sempat makanan hancur , dah telan, otak akan anda tidak dapat mengesan samada anda dah kenyang atau belum. Itu yang menjadikan anda dah makan melebihi sepatutnya. Kesannya berat badan bertambah dan penyakit-penyakit lain akan hinggap.

Lihat betapa cantik nya sunnah Rasulullah untuk kita amalkan. Jadi dengan makan buah sahaja pun dan kunyah seperti yang Rasullullah ajar suduh cukup untuk mengenyangkan anda. Jadi anda tak akan melebihi had muatan perut anda. Tidak timbul lagi soal makan tengah malam ke atau makan diluar waktu makan untuk jaga badan anda. Hanya ikut sunnah Rasulullah dah cukup.

Saya harap anda suka dengan perkongsian ringkas ini dan dapat amalkan. Ilmu tanpa amal adalah sia-sia. Ambil tindakan dan amalkan ilmu yang diterima akan membuahkan hasil. Kalau ada komen dan pandangan atau perkongsian boleh kongsi di sini ya.

Sebelum tu saya juga nak kongsi teknik bakar lemak pantas yang banyak digunakan sekarang yang ditulis oleh  Hafiz Wasa.  Pada anda yang telah gunakan teknik dan berjaya, saya ucapkan tahniah dan kongsi-kongsi lah pengalaman anda tu. Pada yang belum tahu dan ingin mencari teknik berkesan bakar lemas pantas boleh dapatkan di sini :

Teknik Bakar Lemak Pantas

Teknik ini berkesan kerana ianya mengajar anda untuk tahu keadaan badan anda dulu, lepas tu baru buat mengikut kesesuaian anda. Jadi anda tidak akan tertekan dan putus asa. Kalau main hentam aja macamana anda tahu yang mana boleh memberi kesan tanpa mengetahui apa yang sesuai dengan anda. Dengan kata lain :
a) Tahu berapa kalori anda sekarang
b) Berapa kalori yang anda perlukan sehari.

Binggo, senang kan. Lepas tu terus gunakan teknik yang berkesan yang diajar oleh En Hafiz Wasa. Selamat mencuba.

Teknik Bakar Lemak Pantas

Selamat mencuba ....




No comments:

Post a Comment