Teknik bakar lemak pantas

Tuesday 19 May 2015

Bahagian Kedua : 11 Cara Untuk Bina Otot Dan Bakar Lemak Anda Dengan Pantas

Anda sentiasa bersenam, makan makanan yang seimbang tapi masih gagal turunkan berat badan?

6kg dalam masa 3 bulan kuruskan badan
Untuk bahagian pertama anda telah lihat dua cara untuk anda bina otot dan bakar lemak dengan pantas. Bahagian kedua, jom kita bedah siasat dan kaji :

  • Jangan suka-suka lakukan senaman beban tanpa ilmu atau tunjuk ajar sifu.
Anda mesti cabar keupayaan anda sendiri. Mungkin anda tidak dapat buat secara 100% setiap hari tapi jika anda terus pada tahap yang sama terutama senamam beban anda tidak ada penambahan pada hari-hari seterusnya anda tidak akan nampak peningkatan dalam perubahan berat badan. Contoh badan anda da mampu angkat berat 15kg tapi anda masih angkat beban 10 kg, memang tak nampaklah.

Apa yang perlu anda buat ialah :

 Anda perlu senanman yang libatkan hampir semua anggota badan perlu digerakan. Contoh buat senaman squat ( kegermaran saya sebenarmya sebab simple) , angkat berat ataupun  pull ups.

Cara ini akan menampakan hasil yang lebih cepat sebab banyak otot-otot yang terlibat.

  • Tak perlu buat senaman terlampau lama.
Kunci untuk nampak kurus dan ada peningkatan dari segi kecergasan adalah melakukan senaman yang benar-benar memberi kesan sentiasa ada perubahaan intensiti untuk setiap senaman yang anda lakukan. 

Anda boleh jogging mungkin 5 km sekali-sekala jika anda mampu tetapi yang lebih penting adalah keberkesanan dalam senanam yang sentiasa berubah dan menggunakan seleruh anggota tubuh anda dan tidak perlu mengambil masa yang terlalu lama.

Apabila melibatkan banyak otot-otot akan meningkatkan kadar metabolisma anda. Apa yang anda boleh buat adalah :

Perbanyakan senaman beban dan kardio yang mempunyai intensiti yang tinggi. 

  • Anda mugkin membuat senaman tidak mengikut susunan yang betul.
Ini sangat penting untuk memastikan anda buat mengikut susunan yang betul . Dalam pelan tindakan 6kg dalam masa 3 bulan , aktiviti adalah pelan tindakan yang ke empat anda perlu lakukan. Anda boleh download percuma pelan tindakan dibawah :

================>>>>>>> 6 kg Dalam Masa 3 Bulan <<<<<<<=================

Jika anda melakukan senaman kardio secara aggresif, anda mungkin cepat kehilangan tenaga untuk membuat senaman beban yang lain seperti mengangkat beban. Ini menyebabkan anda tidak dapat membuat yang terbaik dalam senaman anda dan menyebabkn ianya tidak berkesan dan agar sugar untuk tumpu pada latihan disebabkan letih.

Apa yang perlu anda buat :

Setelah panaskan badan, angkat berat dulu , selepas tu baru anda  buat senaman kardio.

Dengan sedikit penerangan diatas da juga pada bahagian pertama sedikit sebanyak meningkatkan lagi pngetahuan anda seterusnya berjaya untuk turunkan berat badan 6kg dalam masa 3 bulan. 

Saya sambung untuk bahagian 3 pada entri akan datang. Tunggu ya. Jangan lupa komen dan share jika suka dengan artikel ini. 

Yang belum dapat pelan tindakan 6kg dalam masa 3 bulan boleh dapatkan dibawah secara percuma :

=================>>>>>6kg dalam masa 3 bulan <<<<<<===========

Selamat mencuba



 

 

 



 

No comments:

Post a Comment