Teknik bakar lemak pantas

Monday 22 June 2015

Jangan Bukak Puasa Dengan Lambakan Makanan Kerana Berat Badan Anda Akan Naik.

Berat Badan Sepatutnya Turun, Mungkin Boleh Naik Mendadak.

Tip kurus dan siht di bulan ramadhan

 

Waktu berbuka puasa adalah cabaran bagi anda untuk mengawal makanan. Jadi kalau anda tidak kawal nafsu makanan anda semasa berbuka puasa berat badan mungkin naik mendadak berbanding bulan biasa. Makanan yang anda beli dan pilih untuk berbuka puasa dan sahur mungkin memberi kesan pada program  bakar lemak anda.

Dr Razeen  Mahroof, pakar bius di Universiti Oxford menyatakan makan tanpa kawalan pada waktu berbuka puasa adalah langkah tidak sihat. Dia mencadangkan anda perlu disiplin semasa bulan puasa atau akibatnya peluang anda untuk kuruskan badan , bakar lemak dan sihat mungkin tidak menjdi kenyataan.

Yang paling penting kena faham mesej Ramadhan itu sendiri iaitu :

" Berdisiplin dan menahan nafsu ".

 Jadi apa yang perlu anda lakukan?

a) Diet yang seimbang.

Makanan yang diambil perlu ringkas , tidak banyak berbeza dengan makanan yang diambil semasa melakukan normal diet. Ianya perlu mengandungi makanan dari setiap kumpulan makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, roti, bubur, kentang, ikan ,daging dan susu atau makanan yang terdiri daripada produk tenusu disamping makanan yang mengandungi lemak dan gula.

Makanan karbohidrat yang komplek boleh menolong melepaskan tenaga secara perlahan-lahan semasa kita berpuasa seperti beras basmati, oat, barli dan gandum. Makanan kaya gentian juga amat baik untuk dimakan serta dicerna perlahan - lahan seperti bijirin, gandum, kentang, sayur-sayuran seperti kacang hijau dan hampri semua buah-buahan.

Manakala makanan yang perlu dielakan ialah yang cepat berlaku pembakaran seperti makanan bergula, gandum putih, kek, biskut dan coklat. Anda juga disarankan untuk elakan dari minum minuman berkafein seperti teh, kopi da cola. Kafein sebenarnya boleh menyebabkan anda cepat hilang air iaitu melalui urin.

Untuk sahur digalakan anda memakan kurma kerana seperti yang diketahui akan memberikan anda tenaga. Jus buah-buahan juga memberi kesan yang sama untuk anda. Sama juga sewaktu anda berbuka.

Yang paling penting anda perlu bersederhana dalam penyediaan judah berbuka dan bersahur. Kawal nafsu anda kerana itu sebenarnya tujuan anda berpuasa.

Insha Allah.


P.S Download pelan tindakan percuma  6kg dalam masa 3 bulan di >>> Suami Terkejut! 6kg dalam masa 3 bulan!







No comments:

Post a Comment